7 powodów dla których kobiety powinny ćwiczyć z kettlami

Te kule armatnie z uchwytem rodem z XVIII-wiecznej Rosji były narzędziem treningowym w radzieckiej armii. Okazują się tak wszechstronne jeśli chodzi o wpływ na ciało, że ponownie zyskały popularność.

Maja (39)

1. Siła, wytrzymałość i koordynacja w jednym treningu
Trening z odważnikami kettlebell kształtuje siłę, poprawia wytrzymałość i koordynację ruchową.

2. Harmonijne kształtowanie sylwetki
Czym różnią się od hantli? Otóż hantle trzymamy w rękach idealnie w środku ciężkości, dzięki czemu czujemy się z nimi dość stabilnie. W przypadku kettli środek ciężkości zostaje przesunięty, przez co musimy pracować całym ciałem, aby utrzymać się w równowadze. Walka o utrzymanie balansu sprawia, że niemal każdy mięsień zostaje zmuszony do pracy. Dzięki temu ciało się wysmukla i sylwetka staje się bardzo proporcjonalna, co tak ważne jest w treningu szczególnie kobiet.

3. Cel – brzuch, pośladki i uda (BPU)
Trening z kettlami rozwija ciało na kżdej płaszczyźnie, a szczególnie mocno angażowane są mięśnie nóg, pośladków i core (to cała nasza środkowa część ciała – mięsnie brzucha oraz dolne mięśnie grzbietu).

4. Spalanie
Dzięki połączniu w jednym treningu kształtowania wytrzymałości i zwiększania siły mięśni, uzyskujemy znakomite rezultaty jeśli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej. Cadrio + siła = spalanie + kształtowanie mięśni. Nazwanie zajęć z kettlami „Płaski Brzuch” byłoby trafieniem w dziesiątkę.

5. Rehabilitacja i trening funkcjonalny
Jeśli cierpisz na bóle w dolnym odcinku pleców, musisz się zastanowić czy w prawidłowy sposób wykonujesz proste czynności. Może nie potrafisz zaangażować mięśni pośladkowych i przeciążasz w ten sposób mięśnie grzbietu? Kettle potrafią naprawić ten wzorzec ruchowy, dzięki czemu wreszcie odczujesz ulgę.

6. Dobra zabawa bez nudy
Ćwiczenia z odważnikami różnią się od tych z hantlami, co wprowadza element zaskoczenia dla naszych mięśni, a dla głowy dobrą zabawę. Niektóre ćwiczenia są unikalne i zarezerwowane tylko dla kettli a dobry instruktor potrafi nawet zrobić z nimi układ choreograficzny 🙂

7. Bezpieczeństwo
Warto też zaznaczyć, że trening z kettlami jest naprawdę bezpieczny dla osób w każdy wieku bez względu na ilość nadprogramowych kilogramów. Ważne jest jednak, aby ćwiczyć pod okiem trenera lub instruktora, który wyjaśni technikę wykonywania ćwiczeń.

Kobitki! Nie bójcie się kettli!
To nie wróg, tylko przyjaciel 🙂

Maja (34).JPG

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s