Brzuch a procent tkanki tłuszczowej

Na pewno każda z Was marzy o tzw płaskim brzuchu. Dla jednej będzie to oznaczało brak oponki, dla innej, widoczne mięśnie brzucha, czyli tzw. sześciopak. Jakikolwiek jest Wasz cel, droga wiedzie tą samą trasą, tylko w przypadku sześciopaka jest ona znacznie dłuższa i trochę bardziej skomplikowana.
Żeby zrozumieć cały proces i świadomie podejść do problemu, potrzeba nam sporo wiedzy, którą postaram się jak najprościej przekazać.

Już od kilku miesięcy, od kiedy zaświtała mi myśl o zgłębieniu problemu, zbieram z wszelkich źródeł informacje, które mogą pomóc osiągnąć cel, jakim jest płaski brzuch z zarysowanymi mięśniami.

Dlaczego postanowiłam zgłębić problem? Bo brzuch to zaróno centrum naszego ciała jak i centralny punkt zainteresowania, jeśli chodzi o pozbywanie się tkanki mięśniowej. Tak sie stało, że to własnie brzuch jest wizulanym wyznacznikiem naszej formy, naszego zdrowia. Czy słusznie? Poniekąd tak.

Pierwsza rzecz, z której trzeba sobie zdawać sprawę, to fakt, iż wygląd naszego brzucha mocno koreluje z poziomem tkanki tłuszczowej w naszym ciele. Nie ma innej możliwości – im mniej tłuszczyku ogółem, tym bardziej widoczne mięśnie brzucha.

Poniżej zamieszczam kilka internetowych grafik pokazujacych tą zależność. Kilka, bo żadna z nich chyba nie jest idealna, ale ogladając wszystkie, można mniej więcej ocenić do jakiego poziomu tkanki tłuszczowej trzeba zejść, aby brzuch stał się tym wymarzonym.

Oczywiście orientacyjnie i mocno umownie, bo nie sprawdza się to w 100%. Każda ma inną budowę. U jednej tłuszczyk lubi wchodzić w biodra, uda i ramiona, uprzejmie pomijając brzuch (szczęściara!), u drugiej idealne uda, pupa i szczupłe ramiona a w centrum oponka. No cóż, miejsce, w którym odkłada się tkanka tłuszczowa najchętniej, jest uwarunkowane genetycznie i hormonalnie. No i niestety tam, gdzie odkłada się w pierwszej kolejności, stamtąd najtrudniej jest się jej pozbyć.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Jak już wybierzecie swój docelowy poziom tkanki tłuszczowej (na podstawie tych zdjęć), to zastanówcie się czy cel jest możliwy do osiągnięcia. Chodzi o to, żeby do sprawy podejść realnie. Jeśli aktualnie poziom tkanki tłuszczowej wynosi powiedzmy 35%, to może pierwszym celem wystarczy, że będzie 25%? Szybciej go osiągniecie i wtedy będzie można postawić kolejny cel.

Z drugiej strony, jeśli aktualnie już masz poniżej 25%, to nie rozbujaj się zbytnio w marzeniach o 10 czy nawet 15%. Dlaczego? To już nie są wartości prozdrowotne. Panie, które widzimy na zdjęciach z tkanką tłuszczową poniżej 17%, musiały sie do tej sesji ostro przygotowywać. 2-3 miesiące restrykcyjnej, niskowęglowodanowej diety, a na 2-3 dni przed mocne odwodnienie. Takie są fakty stojące za zdjęciami wyżyłowanych fitnessek. Dochodzą do tego zaburzenia hormonalne w postaci zaniku miesiączki. Te kobitki zaraz po sesji czy zawodach fitness bikini, wracają do poziomu tkanki tłuszczowej około 20%, bo na tak niskim poziomie nie da sie funkcjonować cały czas. Organizm kobiety potrzebuje odpowiedniego poziomu tkanki tłuszczowej do tego, aby hormony sprawnie działały. To dlatego kobiety mają więcej tłuszczu niż mężczyźni.

Jaki więc jest najniższy bezpieczny poziom tkanki tłuszczowej? Nie da się tego jednoznacznie stwierdzić, bo zależy to od predyspozycji genetycznych. Trzeba słuchać organizmu i obserwować ile % jest dla nas tym komfortowym poziomem, na którym pozostajemy pełne energii fizycznej i umysłowej oraz w równowadze hormonalnej.

No to teraz konfrontujemy marzenia z realiami, ustalamy cel w postaci % tkanki tłuszczowej 🙂

Jak zrealizować cel? Juz niedługo kolejne odsłony drogi do płaskiego brzucha 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s